7 Haziran 2010 Pazartesi

es es eskişehir gezim :)

hafta sonu pazar günü  havanın bu kadar kötü olmayacağını düşünerek eskişehir e günü birlik turla gitmeye karar vermiştik ve de gittik. pazar sabahı güneşle uyandığımız gün olarak başladı ama yagmurla son buldu malesef ,  bütün hava  muhalefetine baglı olarak keyifli eskişehir turumuzu gerçekleştirdik. eskişehir en iyi yanı ankaraya yakın olması diyebilrirm :)
turumuz sabah 8 de ankaradan yola çıkarak başladı. 11 gibi eskişehire gelmiştik. türkiye’de işlenebilir lületaşı çıkarılan ve türkiye’nin ilk arabası Devrim Arabası’nın da üretildiği ilkler şehri ve osmanlı İmparatorluğu’nun temellerinin atıldığı Eskişehir’e geldik. ilk olarak osmanlı imparatoluğunun yerleşim yeri olan odunpazarı bölgesini ziyaret ettik. tarihi dokunun korunduğu evleri ve  sokakları ile ünlü odun pazarında , Atlıhan, Kalaycı Arif bey sokağı, Kurşunlu Camii ve Külliyesi, Lületaşı Müzesi . karikatür müzesini ve cam müzesini ziyaret ettik. hepsine ayrı ayrı hayran kaldım. ardından ögle yemegimiz için çig böreklerimizi yedik. gerçekten eskişehirle bagdaşmış bir börek türü ve de çok lezzetli.
Eskişehir’in kültürel ve tarihi mirasını gördükten sonra,ardından gezimiz için   şehir merkezine geldik. öncelikle eskiden hal binasının restore edilerek yapılan haller gençlik merkezini ziyaret ettik.
şehrin içinden geçen etkileyici Porsuk Çayı’nı görmeye gittik . Şehrin içinde yapılan yeni düzenlemelerle porsuk çayı üzerinde  tekne turuna katıldık . kendimizi italya da gibi hissettik :) Son durağımız ise şehrin içinde apayrı bir şehir olarak inşa edilen içerisinde türkiye’nin ilk yapay plajını da barındıran kentin simgesi haline gelmeye aday kent park’ın ziyareti ettik.
tüm günümüz dolu dolu geçti, çok güzel vakit geçirme şansım oldu.
fırsat bulanlar için hazır hızlı trende varken mutlaka eskişehire yolunuz düşsün derim ben...
(fotograflarımda yagmurun ıslanmasının ve üşümenin etkisi çok büyük :)

1. çook güzel çok özendim çok istedim en kısa zamanda ve güzel bi havada hızıl trenle beni de götüüüüürrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

2. tabi canım ne zaman istersen rehberin emrinde :)

3. Bundan önceki hafta bende oradaydım.Eşim Eskişehir'li olduğu için fırsat bulunca gidiyoruz.3 sene önce 5-6 ay Eskişehir'de kalmıştım.Tam öğrenci şehri,gece geç saatlere kadar ayakta kalan şehir:)

4. eylülcüm bene tüm hava muhalefetine karşın eskişehiri çok sevdim. en kısa zamanda havanın güzel oldugunda tekrar gitmek istiyorum..