7 Kasım 2010 Pazar

newyork 'da 5 minare....



Holywood kalitesinde süper bir film seyrettim. Özellikle ilk yarısı ve başındaki aksiyon sahneleri gerçekten Türk sinema standartlarının üzerindeydi. ABDnin İslâma bakışını, din-terör ilişkisini iyi irdelemiş ve süper bir finalle bize bu hikayeyi armağan etmişler.

 
Bir işe Türk gibi başla, İngiliz gibi devam et derler ya, Mahsunda Holywood yapımı gibi başlatıp Türk yapımı gibi devam ettirmiş filmi. Mahsun Kırmızıgülün oyunculuğu konusunda çok yorum yapamayacağım, türkücülük zamanından kalan o sert bakışını ve mizacını biraz değiştirmeli. Ama yönetmen olarak gerçekten çok iyi yolda, harika filmler çıkarıyor. Bu filmle zirve yapmış zaten, daha iyilerini de(hatta Oscara aday olabilecek yapımları da) artık ondan bekliyoruz. Mustafa Sandal iyi oyunculuk çıkarmış mı bilemedim, ama en azından sırıtmamış, ilk rolü için başarılı gibiydi. Yabancı oyuncular da hikayeye renk ve artı kalite katmış. Haluk Bilginer ve yardımcısı(Danny Glover) arasındaki diyaloglar oldukça anlamlı ve mesaj doluydu.

Filmde en büyük alkışı hakeden kişiyi ise sona bıraktım; Haluk Bilginer. Gerçekten olağanüstü bir oyunculuk çıkarmış, hikayeden daha çok onun oyunculuğuna bayıldım. Tabi ki bir büyük alkışta Mahsun Kırmızıgüle, senaryo ve yönetmenliği için.

 
Bence Türk sinemasının katettiği yolu görmek ve bizimde çok iyi filmler çıkarabildiğimizi izlemek için gidin. Bu ve benzeri filmlere destek olalım ki, yakın gelecekte daha kaliteli Türk yapımlarını hem biz hem dünya seyredebilsin.

3 yorum:

  1. gideceğim en kısa zamanda çok merak ediyorum ayrıca bilgilendirmen için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  2. uğur böceği gerçekten güzel bir film .

    paşam41; rica ederim canım, hep aynı konuları seyretmektense böyle ülkemizin gerçeklerinin yer aoldığı filmlere gitmek lazım die düşünüyorum...

    YanıtlaSil

 
©Vintage butterfly for zeynep desing by Cns'desing